پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی
سرخط خبرها

گلاب، خوش بوی گندزداست

  • کد خبر: ۳۵۰۰۲
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
گلاب، خوش بوی گندزداست
گلاب یا آب گل سرخ، از گونه‌ای خاص به نام “گل رز محمدی” تهیه میشود. ابتدا گل‌ها را برداشت کرده، سپس گلبرگ‌ها را جوشانده و آب استخراج شده را در بطری‌های مخصوص نگه میدارند. گلاب علاوه بر بو و طعم بینظیر و مطبوعی که دارد؛ دارای خواص بیشماری است که در طب قدیم ایرانی نیز به استفاده از آن سفارشات بسیار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، گل محمدی از خانواده‌ی گل سرخ با گل برگ‌هایی به رنگ صورتی است. این گل‌ها در خرداد ماه ظاهر می‌شوند و  گلاب‌گیری انجام می‌گیرد. گل محمدی رایحه‌ی خوشی دارد، به همین ترتیب گلاب نیز همین رایحه‌ی خوش را در خود تثبیت می‌کند.
براساس مدارک موجود، ایرانیان اولین قومی بودند که از «گل سرخ»، گلاب و اسانس آن را به روش تقطیر به دست آوردند و سپس این فن را به سایر نقاط دنیا انتقال دادند. «ابن سینا» دانشمند بزرگ ایرانی، تحقیقات وسیعی در مورد استخراج اسانس‌ها به روش تقطیر داشته است.

نام گلاب با فرهنگ سنتی و باور‌های مذهبی مردم نیز درآمیخته است. گلاب خاص ایران است و مهم آن است که فقط در شهر کاشان به عمل می‌آید.

گلاب همان عرق گونه‌ای از گل رز (گل محمدی) است که طبع سردی دارد و مصرفش برای تقویت ریه، مغز، قلب و حواس پنجگانه توصیه می‌شود. همچنین بر رفع بیهوشی و غش نیز مؤثر است و به افرادی که افسردگی و ضعف اعصاب دارند، پیشنهاد می‌شود از اسپری مداوم آن در اتاق خود استفاده کنند.

افزون بر این ها، یک ضدعفونی کننده قوی هم به حساب می‌آید و می‌توان از آن برای گندزدایی و خوش بو کردن سطوح و حتی رفع جوش‌های صورت استفاده کرد.

۵ نکته ساده و اساسی در تشخیص گلاب اصل

فرآیند گلابگیری هم زمان بر بوده و هم به مقدار زیادی گل چیده شده تازه نیاز دارد. گل‌های سرخ را قبل از ظهر چیده و به کارگاه می‌آورند. یکی از راه‌های تقلب افراد سودجو، استفاده از گل‌های کمتر و اضافه نمودن اسانس تقلبی داخل دیگ است. یا با اضافه کردن اسانس‌های طبیعی به آب، مخلوطی درست می‌کنند که بو و عطر گلاب بدهد.

۱- خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

۲- به طور دقیق عطر و بوی گلاب را بررسی کنید.

۳- رنگ و شفافیت گلاب را بررسی نمایید.

۴- طعم و مزه گلاب را بچشید.

۵- گلاب اصل و خالص ماندگاری بالایی داردو پس از گذشت یکسال نیز، همان عطر و بوی قبل را می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->